2-4 ετών-small

  • Μιλήστε καθαρά και με απλές προτάσεις,για να μπορεί το παιδί σας να μιμηθεί το μοντέλο λόγου που χρησιμοποιείτε.
    • Επαναλάβετε αυτό που λέει το παιδί σας για να δείξετε ότι το καταλαβαίνετε. Έπειτα, επεκτείνετε πάνω σε ό, τι ειπώθηκε. “Θέλεις χυμό; (παύση) Έχω χυμό μήλου. Θέλεις χυμό μήλου;”
    • Κάντε ένα λεύκωμα από τα αγαπημένα ή οικεία πράγματα κόβοντας εικόνες. Ομαδοποιήστε τα σε κατηγορίες, όπως ρούχα, φαγητά, φρούτα, παιχνίδια.
  • Βοηθήστε το παιδίσας να καταλαβαίνεικαι να θέτει ερωτήσεις. Παίξτε τοναι-όχι παιχνίδι. Κάντε ερωτήσειςόπως«Είσαιαγόρι;» «Είσαιο Νίκος;» «Μπορεί να πετάξειένα γουρούνι;» Ενθαρρύνετε το παιδίσαςνακάνειτιςερωτήσειςκαι να προσπαθήσει νασας ξεγελάσει.
    • Κάντε ερωτήσεις που απαιτούν μια επιλογή. “Θέλεις μήλο ή πορτοκάλι;” “Θέλεις να φορέσεις το κόκκινο ή το μπλε πουκάμισο;”
    • Αναπτύξτε το λεξιλόγιο του παιδιού σας. Ονομάστε τα μέρη του σώματος, και ενθαρρύνετε το να προσδιορίσει τι κάνουμε με αυτά, π.χ. “Αυτή είναι η μύτη μου. Μπορώ να μυρίσω τα λουλούδια, το φαγητό, το κέικ και το σαπούνι.”
    • Τραγουδήστε απλά τραγούδια και πείτε ποιηματάκια για να δείξετε το ρυθμό  και τον τρόπο της ομιλίας.
    • Τοποθετήστε οικεία αντικείμενα σε ένα δοχείο. Πείτε  στο παιδί σας να αφαιρέσει το αντικείμενο και να σας πει τι λέγεται και πώς το χρησιμοποιούμε, π.χ. “Αυτή είναι η μπάλα μου. Την πετάω. Παίζω με αυτήν.”
    • Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες γνωστών ανθρώπων και τόπων, και ξαναπείτε τι συνέβη ή βοηθήστε το παιδί να κάνει μια νέα ιστορία.

 

Άντζελα Καραντώνη

Λογοθεραπεύτρια M.Sc.